...med glimtar från den gråskimrande vardagen, kantad av guldkorn och andra små smulor.









torsdag 28 oktober 2010

Bagarstugan

Om det inte varit så att jag varit tvungen att sitta inne och tentaplugga kanske jag kunnat sitta på altanen till bagarstugan, invirad i en filt och druckit en god latte, med en liten ruta mörk choklad med apelsinsmak....
Nu fick jag nöja mig med att ta en paus i pluggandet och fota det istället.....




 Bagarstugan är byggd 1738 och har en bakugn, som med lite hjälp skulle kunna fungera. Altanen på framsidan  är tillbyggd 1990. Det är i bagarstugan jag någon gång i framtiden ska ha en liten gårdsbutik och café.....
Jag och en väninna har haft julmarknad där för några år sedan, men för tillfället fungerar det som förråd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar