...med glimtar från den gråskimrande vardagen, kantad av guldkorn och andra små smulor.









söndag 28 november 2010

Första advent

Nästan meterdjup snö, lagom kallt och första advent. Man kan knappt tro att det är sant....
På väderleksprognosen ser det ut som kylan och därmed snön blir kvar ett tag och drömmen om ännu en vit jul hålls vid liv åtminstone någon vecka till.



Var ute igår och krafsade fram lite mossa under snön till de sedvanliga adventsljusen. Med barr och grässtrån och allt. Ska det vara egenplockad mossa så ska det...
Vita hyacinter är ett måste, många och små. Jag gillar de bäst när de inte slagit ut ännu.

Fick igår en trevlig utmaning av Line med bloggen Hilmas hus.
Utmaningen är: fyra tv-program, fyra saker jag gjort idag, fyra saker på önskelistan, fyra saker jag hatar, fyra som jag utmanar.

1. Fyra TV-program: Pensionärsjävlar, Fåret Shawn, CSI Las Vegas och Becks filmer på fyran.
2. Eftersom jag såg utmaningen igår och jag inte hunnit göra så mycket ännu, så skriver jag om igår....Var på granresning och glöggfika nere på byn, plockade mossa i skogen, pyntade advent
och på kvällen var jag på varieteteater i en lada på en äng lång in i skogen i snöovädret- Jättemysigt!
3. En kaffemaskin med mjölkskummare, en Iphone, mer tid på dygnet och sen är jag ganska nöjd.
4. Svår fråga..... fiskbullar, orättvisa, och så krig och miljöförstöring förstås.
5. Fyra som jag utmanar blir svårt eftersom jag bara har två trogna följare, vad jag vet. Den ena är
Line, som jag fick utmaningen av och så Linda då med Lindavirkar - så henne utmanar jag. Sen får väl min utmaning bli att någon annan som förhoppningsvis läser min blogg antar utmaningen!?

Sist men inte minst en mycket viktig uppmaning från yngsta dottern så här i adventstider:



1 kommentar:

  1. Jag fuskade :(
    Jag köpte mossa och vi har bara kanske 1 dm snö...

    Mysigt adventsarrangemang du gjort!

    Kram

    SvaraRadera