...med glimtar från den gråskimrande vardagen, kantad av guldkorn och andra små smulor.









tisdag 18 januari 2011

Tiden går fort när man har roligt....

Ja, tänk vad tiden går fort när man har roligt.... I tjugo långa år har vi varit tillsammans och det är mer än halva livet, med tanke på att vi bara var sjutton år då.

Så mycket som har hänt de här tjugo åren kommer garanterat inte att hända de kommande tjugo!?

Vi har hunnit med; Plugg, plugg plugg....barn, radhus ett barn till....mera plugg, ännu ett barn och så ett till nästan med det samma, och så flytta till drömhuset från 1700-talet,  och sen går åren med en rasande fart från blöjbyten, hinna jobba, klippa gräs, tvätta, hämta på dagis, titta på fotboll i ösregn, glömma viktiga lappar, gymnastiktävlingar med kullerbyttor- många gånger,  barnkalas, handla mat, gå på föräldramöten, köpa större vinterkläder, klara av vattkoppor och krupphostor, inga loppor (hittils) och inga brutna ben heller, men med åren en hel radda tappade tänder, och vips är det slut på småbarnsåren och alla barnen går i skolan och klär på sig själva och har koll på gympapåsen och gör läxorna utan gnäll.

Och helt plötsligt på väg hem från jobbet hör jag Bryan Adams på radion och minns  gymnasietiden och tänker att det är ju bara.... -Herregud- nitton år sedan jag slutade gymnasiet! Inser att jag faktiskt är medelålders och var tog alla år vägen ?

Det känns hur som helst otroligt bra när jag tänker på alla dessa år tillsammans och jag är fortfarande kär och tycker att mannen i mitt liv blir snyggare för var dag som går!






Blommorna fick vi av vänner.
Av maken- en helg på tu man hand med hotell och restaurangbesök. Det var vi värda!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar