...med glimtar från den gråskimrande vardagen, kantad av guldkorn och andra små smulor.









fredag 3 december 2010

"Ryska posten"...

I kväll har jag blivit degraderad till garderobiär och kökspersonal när äldsta dottern har "kalas-party-fest-mingel"...eller vad man nu kallar det när man fyller elva år. Förutom att fixa fram snacks och sånt är jag ombedd att hålla mig undan. Inte så att hon skäms över mig, men leker man "ryska posten" och "sanning och konka" så vill man väl inte ha mamma i närheten. Hade man inte tårtkalas fortfarande vid den åldern när vi var små? Det är i alla fall vad jag vill minnas?  Men jag fyller år mitt i sommaren och det var aldrig nån hemma när jag skulle ha kalas. Kanske är det därför jag inte minns ryska posten?


Födelsedagsgris...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar