...med glimtar från den gråskimrande vardagen, kantad av guldkorn och andra små smulor.









tisdag 7 december 2010

Paketpysselracet har börjat....

Första julklappen är inslagen och klar. Nu ska den bara paketeras och frankeras och skickas över halva jorden till det stora landet i väst. Jag ville att det skulle se lite sådär svenskt och rustikt ut.




Sen återstår alla andra paket att slå in- omsorgsfullt och noga. Först måste de dock inhandlas. Har väl kommit ungefär halvägs. Men med fyra barn blir det några klappar och så får vi inte glömma föräldrar och svärföräldrar och den obligatoriska chokladasken till gammelmorfar Lasse och så....

Även om det tar många timmar, tejp och tålamod i anspråk så är inslagningen halva nöjet om inte mer.



2 kommentarer:

  1. Otroligt fint!

    Eftersom mina barn tycker att det inte är ett riktigt paket om det inte är knorvliga snöre på, behöver jag inte anstränga mig så mycket. Bara det är guldsnöre är det bra.

    Du har lagt dig på hög nivå, så kom inte hit med dina snygga paket, då kanske barnen börjar ställa krav...

    SvaraRadera
  2. Åh vad glad jag hade blivit om jag fått ett sådant fint inslaget paket! Jag skulle göra som mormor och bara öppna i ena hörnet så inget förstördes, sen sätta tillbaka snöret och ha som pyntpiff :)

    Kram Line

    SvaraRadera