...med glimtar från den gråskimrande vardagen, kantad av guldkorn och andra små smulor.









måndag 6 december 2010

Tentaplugg med virkad glass..

Idag har jag börjat tentaplugga...igen. På fredag ska andra och sista tentan för terminen vara inlämnad och klar. Det började dock mindre bra med en sjuk sjuåring hemma. Hon var dock väldigt tålmodig och tapper medan jag pluggade i två timmar på förmiddagen. Sen frågade hon om hon fick gå till skolan i morgon....  Vi åkte allafall iväg till centrum och åt lunch. Så lite mys tillsammans blev det.

Eftersom jag inte hunnit med något annat idag så tänkte jag vara fräck och låna ett par bilder från Lindavirkar. I gengäld får hon lite reklam för sina fantastiskt fina och välarbetade virkalster. (Jag brukar nämligen sitta brevid henne och plugga när hon virkar, så jag vet...)

Den här glassen har jag beställt i julklapp till yngsta dottern som just nu är inne i en riktig glassperiod och  ritar glassar på löpande band som hon klipper ut och leker affär med. Då måste ju en virkad glass vara nåt att sätta tänderna i !






Bakelserna går inte heller av för hackor.... De här beställde min svägerska till en liten tjej i julklapp.





Visst blir man sugen?

- Skynda på och gör en egen beställning  om det ska vara hembakat till jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar