...med glimtar från den gråskimrande vardagen, kantad av guldkorn och andra små smulor.









lördag 11 december 2010

I väntan på snittamaryllisarna...

Igår fredag var jag, svärföräldrarna och alla barnen på julmarknad i Gamla stan. Som vanligt var det rått och kallt men fint och väldigt juligt. Såklart fikade vi traditionsenligt på Stadsmissionens fina café.
Idag har vi haft det lugnt och skönt, bakat chokladhjärtan, fikat, jag har gjort två dörrkransar av (köpt) lingonris, ( som jag tänkte fota i dagsljus i morgon). Vi har ätit god mat och myst i decembermörkret med tända ljus.

Min vita amaryllis har precis slagit ut och den har jag försökt fota från alla håll och kanter.
Två dagar innan jul köper jag alltid snittamaryllis som jag hänger upp och ner i verandafönstret i vardagsrummet. Då slår de ut precis till julafton. Det är julstämning! Till dess får jag njuta av min vanliga krukamaryllis!







Trevlig tredje advent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar