...med glimtar från den gråskimrande vardagen, kantad av guldkorn och andra små smulor.









onsdag 1 december 2010

Kylan behåller greppet....

...vilket inte helt oväntat resulterade i att vattnet frös i natt. Ändå blir man lika förvånad varje år och står där utan morgonkaffe eller vatten till tandborsten. Maken fick ut med värmepistolen och det räckte med en och en halv timme.... den här gången. En tjock matta över brunnshålet och så massa snö på det. Vi får väl se hur länge det håller.

Inne är det fortfarande kallt, runt 15 grader. Ungefär lika många grader som det är kallt ute. Då har vi ändå lagt ner många pengar på ett helt nytt värmesystem. Återstår bara att få det att fungera bra också. Positivt var dock att jag fick ha maken hemma nån extra timme och när jag skjutsade honom till jobbet hann vi slinka in på ett mysigt kondis och ta en fika. Jag blev kvar och pluggade en lång stund och fick riktigt mycket gjort.

När jag kom hem hann jag precis ut och fota några bilder innan solen gick ner. Hoppas det blir lika fint väder i morgon också!









1 kommentar:

  1. Det blev något fel när jag skickade min kommentar så nu kanske du får två. vet ej :)

    Skrev iaf att det var fina bilder och man känner riktigt hur kallt det är bara genom att se på dom :)

    Kram

    SvaraRadera